חברה אחת שתי מניות – וואט?

גוגל חברה כל כך נחמדה – תראו איזה צבעוני הלוגו שלה!

**ארביטראז׳ טהור – בקצרה אגיד שזה עשיית רווח תוך ניצול פער מחיר, למשל כשמניה נסחרת במחירים שונים במקומות שונים, ואז ניתן לקנות אותה בזול ולמכור ביוקר, תוך עשיית רווח חסר סיכון. **

מה אם הייתי אומר לכם שיש ברגעים אלה שלוש מניות גוגל, כל אחת במחיר אחר. הזדמנות לארביטראז׳? לא ממש.בשנת 2014 גוגל עשתה מהלך שנוי במחלוקת. כשהחליטה לפצל את המניות (Split) לשלושה סוגים: A,
B ו-C. בעל מניות גוגל התעורר בוקר אחד וגילה שכל מניה שהיתה לו התפצלה לשתיים, לסוג A וסוג C. זה חוקי. כמובן שהשווי לא השתנה, אם המניה המקורית היתה $100, גם שתי המניות החדשות היו שוות יחדיו $100.

מה הקטע של שתי סוגי מניות לאותה חברה?

אסיפת בעלי מניות היא התכנסות תקופתית של בעלי המניות, שבה מוצגות בפניהם סוגיות הנוגעות לחברה, והם רשאים להצביע בעד או נגד ההחלטות שעולות. בעיקרון, אם יש לכם מניות, אז יש לכם זכות להשתתף באסיפת בעלי מניות של החברה. גוגל לא אהבה את הקטע הזה.

כשגוגל פיצלה את המניות שלה ל A ו-C היא עשתה זאת כדי להחליש את זכויות ההצבעה של בעלי המניות: כל בעל מניות שלפני הפיצול יכל להצביע באסיפה, קיבל לידיו שתי מניות – קלאס C, לא מקנה שום זכות הצבעה. קלאס A מקנה קול אחד בהצבעה. המהלך הזה דילל את זכות ההצבעה של המשקיעים למחצית.

רגע, A, C – מה עם B?

מניות קלאס B נשמרו למייסדי גוגל ודירקטורים נבחרים בחברה. למניות מסוג קלאס B כוח ההצבעה פי 10 מהמניות האחרות. ואסור לסחור בהן בשוק החופשי. למעשה כוח ההצבעה של מניות B היווה 61% מכוח ההצבעה בגוגל. מייסדי גוגל, בכך שיצרו מניות מיוחדות כאלו, שהן גם בלתי סחירות, הבטיחו שהשליטה בחברה תישאר בידיהם. מקסים.

האם עודף הזכויות במניה A על פני C מתבטא במחיר שלה?

בעבר באמת הייתם רואים פער של 2%-4% במחירי מניות A ו-C. ״פרמיית השפעה״ מה שנקרא.

הפער הזה יצר עניין רב בקרב סוחרי ארביטראז׳, שברגע שהיו מזהים סטיות בפערים בין המניות, היו מנצלים זאת לעשיית רווח מהיר. אבל עם הזמן הפערים נשחקו, וכיום ניתן לראות את המניות הללו נסחרות במחיר כמעט זהה.

האמת ששיקרתי, זה אפילו יותר מוזר, משום מה ניתן לראות היום את מניות קלאס A נסחרות במחיר נמוך יותר מקלאס C. מוזר ביותר, אבל יש לנו דעה בנושא.

**אנקדוטה: **

יודעים מה היה המוטו הרשמי של החברה עד 2015? DON'T BE EVIL. אמיתי, זה אשכרה היה מוטו רשמי של החברה. המוטו הזה שונה ב 2015 ל **DO THE RIGHT THING **(אחרי הספליט). אני לא אכתוב אמירה בנאלית על זה, זה קל מדי.

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
כל התגובות

מן הפודקאסט

No data was found

מן החנות

כתבות נוספות